Salgs- og logistikkoordinator

Frist

14 Aug 2022 23:59

By

Oslo

Organisjon

GC Rieber Salt AS

Stilling

Salgs- og logistikkoordinator

Ansettelse

Heltid

Arbeidstid

Dag

Ønsker du å ta del i en dynamisk salgs- og logistikkavdeling hvor vi jobber med morgendagens mineraler i dag, og bærekraftige logistikkløsninger?

GC Rieber Salt gjør innkjøp fra leverandører hovedsakelig lokalisert i Norden og Europa. Vi har 11 avdelingsterminaler i Norge, Danmark, Sverige, Island og Færøyene med flere mindre tilhørende lagerlokasjoner. Selskapet er i vekst og har mange spennende prosjekter på gang.

Vi søker en strukturert, operativ og markedsorientert medarbeider som kan tiltre den nyopprettede stillingen som Salgs- og logistikkoordinator.

Som salgs- og logistikkoordinator vil du bli en del av Supply Chain i GC Rieber Salt, og fungere som et viktig og sentralt bindeledd mellom ulike avdelinger i organisasjonen, som operasjon, marked/salg, logistikk/innkjøp og kundeservice. Du vil bidra aktivt i avdelingene fra planlegging til ferdigstilling av innkjøp og salgsordre til GC Rieber Salt sine avdelinger, lagre og kunder. Du vil daglig jobbe med koordinering av logistikk både på bil og båt, så god kunnskap om logistikk er ønskelig. Ettersom dette er en nyopprettet stilling, vil det være muligheter for å kunne tilpasse stillingsinnholdet og retning i arbeidet til den rette kandidaten.

Arbeidsoppgaver vil være knyttet mot:

  • Behovsberegning og varebestilling hos leverandører
  • Koordinering av frakt og fortolling av varer
  • Håndtere innkomne salgsordre i ERP-systemet
  • Oppfølging av ordre mot kunde og leverandør
  • Håndtere back-office funksjoner for ordremottak
  • Være et sterkt bindeledd mellom avdelingene for å optimalisere vareflyten i selskapet
  • Bistå med øvrige oppgaver i avdelingen ved behov

Relevant erfaring og kompetanse:

  • Fordel med høyere utdannelse med spesialisering innen logistikk, SCM eller innkjøp
  • Ønskelig med minimum 2-3 års erfaring fra kundeservice, salg, innkjøp eller logistikk
  • God forretningsforståelse og analytiske evner
  • Generelt god IT kunnskap og evne til å lære nye systemer raskt. Erfaring med ERP systemer som D365, AX, Sap e.l. er en fordel
  • Manglende formell kompetanse kan kompenseres med relevant arbeidserfaring

Personlige egenskaper:

For å lykkes og trives i rollen må du være selvstendig, proaktiv og ha sterk gjennomføringsevne. Du må ha fokus både på resultater, samt sikre at det er kvalitet i alle prosesser. Du er positiv og serviceinnstilt, og motiveres av å jobbe sammen med andre, samtidig som du trives med å jobbe selvstendig med egne ansvarsområder. Du trives i koordineringsrollen, og blir ikke skremt av å ha mange baller i luften på en gang. Du kommuniserer godt både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk, gjerne også på svensk.

Vi kan tilby:

  • En spennende stilling med varierte og interessante arbeidsoppgaver i et selskap i vekst.
  • For rette vedkommende vil det være store muligheter for å påvirke og forme egen hverdag og arbeidsoppgaver.
  • Et godt arbeidsmiljø der det settes pris på godt humør, åpenhet, kreativitet og arbeidsglede.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger med hytte og feriehus i inn- og utland.

GC Rieber Salt AS holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo.

Aktuelle kandidater vil bli intervjuet fortløpende, og det vil være muligheter for snarlig tiltredelse for den rette kandidaten.

GC Rieber Salt AS legger vekt på mangfold, og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Meny